About

amateur photographer / 26 / student at the ‘fotoschule wien’ / currently i’m “learning” photography, so i’ll share my progress here with you  / taking pictures of everything, not specialized in anything so far / based in vienna / in love with amsterdam  / nikon / i’m not the best writer, so you’ll se mostly pictures here

 

english isn’t my mother tounge, please correct me if something is expressed terribly wrong ;)

 

if you wanna buy prints, please contact me by email!

 

 

© Unauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author and/or owner is strictly prohibited.

41 thoughts on “About

    • hi diana! thanks a lot for your lovely comment!
      you’re welcome, i really like your work as well, especially the black & white polaroids!
      have a wonderful day,
      evelyn

  1. Thanks so much for visiting my blog, liking my photos, and following my blog! I appreciate it very much. I’ve enjoyed my visit here very much and I look forward to following your posts! :-D

    • thanks a lot for commenting and following :) i am very happy you like my photos! there are still more pictures of the road trip to come ;)

  2. Hi! I’m so glad I found your blog, we have a lot of things in common. I’m also an amateur photographer who is learning digital photography by myself. I share my progress in my blog and write in English (not my mother tongue either). I’m a Canon user though.
    I see you visited Granada… I’m glad you enjoyed my country!! :) Nice pictures!

    • hey!
      i think it’s great too that you found my blog ;) thanks for following and leaving such a nice comment! your pictures are great as well, i’m going to follow your blog too!!
      and yes, i was in spain for 12 days at the end of july, i had a really good time there!

  3. Hallo evi! Ich schreibe dir bezüglich einer Frage bzw. eines Tipps. Und zwar spiele ich mit dem Gedanken Wassermarken für meine Bilder zu verwenden. Wie ist das am besten zu bewerkstelligen ohne jedes Bild im Bildbearbeitungsprogramm manuell zu editieren? Trotz copy and paste würde das sicherlich einen halben Tag in Anspruch nehmen, den ich ungern opfern möchte. Gibt es da eine andere, einfachere Möglichkeit? Merci!

    Und herziger Lebkuchenhindergrund übrigens.. :D

    Grüße

    • hey!
      also grundsätzlich ist das echt einfach, welches bildbearbeitungsprogramm verwendest du denn? ich arbeite mit lightroom, dort kann ich vor dem fotoexport entscheiden ob ich noch ein wasserzeichen raufgeben will, das geht dann immer gleich automatisch für alle bilder! wie das bei anderen programmen funktioniert kann ich leider nicht sagen, aber im lightroom geht das echt easy!
      hoffe, ich konnte dir zumindest ein bisschen weiterhelfen!

      danke, ich fand den megasüß :D

      wünsch dir einen schönen sonntag!!

      • Hallo evi!

        Vielen lieben dank für die Info. Hat mir in der Tat weiter geholfen. Ich benutze Aperture und es gibt die Funktion beim Fotoexport, allerdings nur mit einer Photoshop Bilddatei als Wassermarke. Hat ne Freundin von mir erledigt und voi la.. es funktioniert sehr gut :) Ich hab hier in deiner About page gesehen, dass du an der Fotoschule Wien bist. Ist das ein Studium in deinem Fall? Ich hab mir nämlich überlegt dort ein Sommerkolleg / Kurs zu machen. Ist aber nicht ganz günstig. Reizen würde es mich aber… Danke noch mal und alles gute!

        • guten morgen!
          super, das freut mich wenn ich weiterhelfen konnte :)
          ja genau, ich bin momentan im lehrgang (dauert 2 semester mit option auf ein 3. und 4. semester wo’s dann viel um analoge fotografie und die realisierung eines fotoprojektes geht). es ist nicht wirklich ein studium sondern ein lehrgang, schließt mit “diplom” ab, ist aber staatlich nicht anerkannt. ich mache es eher für mich selbst um etwas dazu zu lernen. es läuft dort alles sehr locker und persönlich ab, das gefällt mir echt gut. ich hab auch viel gelernt, die workshops sind wirklich toll und die kann man sonst auch alle einzeln buchen, glaube ich zumindest!
          wünsche dir einen schönen tag!

  4. Lovely! You’ve got the eye for photography and I’m glad I found your blog. English is also not my mother tongue, I’m also amateur and I’m also not that good with texts… I’ll be following you!

    • oh thanks a lot for your kind words :) i can only say the same about your blog, i’m looking forward to see your pictures!!
      best, evi

let me know what you think about it...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s